همکاری های جدید ترکیه و آمریکا در زمینه امنیت انرژی

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
همکاری های جدید ترکیه و آمریکا در زمینه امنیت انرژی

آنکارا، ۱۱ می ۲۰۲۴— وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه، آلپارسلان بایراکتار، نقش حیاتی راکتورهای مدولار کوچک (اس‌ام‌آرها) را در استراتژی بلندمدت انرژی ترکیه تأکید کرده و دعوتی رسمی از شرکت‌های آمریکایی برای همکاری در این زمینه ارائه داد.

در طی سخنرانی در سی و نهمین کنفرانس ترکی-آمریکا در واشنگتن، بایراکتار به اهمیت اس‌ام‌آرها به عنوان یک جایگزین عملی در صنعت هسته‌ای اشاره کرد و به سادگی عملیات و ساخت آنها نسبت به نیروگاه‌های هسته‌ای مقیاس بزرگ تأکید ورزید.

بایراکتار گفت: «ترکیه به نیروگاه‌های بزرگ مقیاس سنتی بیشتری نیاز دارد. با این حال، اس‌ام‌آرها پیشرفت‌های قابل توجهی کرده‌اند و به عنوان یک جایگزین حیاتی ظاهر شده‌اند.»

وی افزود: «به همین دلیل، ما از شرکت‌ها، به ویژه از آمریکا، دعوت می‌کنیم تا در ترکیه سرمایه‌گذاری و همکاری کنند و این فناوری را با هم توسعه دهیم.»

این اظهارات در حاشیه سی و نهمین کنفرانس آمریکایی-ترکی در واشنگتن مطرح شد، که محلی برای رهبران تجاری آمریکا و ترکیه به منظور پیشبرد دیپلماسی تجاری است.

قیمت لیر ترکیه به تومان امروز

  • قیمت‌ها هر ۱۰ دقیقه بروزرسانی می‌شوند:

قیمت فروش لیر

1,784 تومان

قیمت خرید لیر

1,713 تومان

تلاش‌های ترکیه برای تقویت امنیت انرژی و دسترسی به انرژی پاک

نخستین نیروگاه هسته‌ای ترکیه در آکویو، که در استان مرسین واقع شده، به عنوان یک “نقطه عطف تاریخی” معرفی شده و قرار است تا “در اسرع وقت” به بهره‌برداری برسد.

بایراکتار تأکید کرد که افتتاح این تأسیسات هسته‌ای در آکویو، تنوع بخشی به سبد انرژی کشور، کاهش انتشار کربن به میزان ۳۵ میلیون تن در سال و تقویت امنیت انرژی را به همراه خواهد داشت.

همکاری در بخش ال‌ان‌جی به سود ترکیه و آمریکا

بایراکتار بیان داشت که انرژی و منابع طبیعی زمینه‌هایی هستند که می‌توانند روابط اقتصادی بین ترکیه و آمریکا را به مراتب فراتر ببرند. وی افزود که آنها مکانیزم گفتگوی انرژی و آب و هوا را به همراه آمریکا توسعه داده‌اند تا روابط دوجانبه در زمینه انرژی را به سطحی «بیشتر نهادینه شده» برسانند.

در این راستا، اولین جلسه این مکانیزم روز چهارشنبه با حضور جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا، برگزار شد.

«این پلتفرم نه تنها روابط دولت‌ها و وزارتخانه‌ها با یکدیگر را تنظیم می‌کند، بلکه بعداً آن را به یک پلتفرم جامع و مبتنی بر نتیجه تبدیل خواهیم کرد که شرکت‌ها از ترکیه و آمریکا در آن شرکت خواهند کرد»، بایراکتار اظهار داشت.

این همکاری‌های جدید نه تنها به تقویت امنیت انرژی در هر دو کشور کمک می‌کند بلکه به تحقق دسترسی به انرژی پاک و رسیدن به اهداف نیروگاه‌های بدون کربن تا سال ۲۰۵۳ میلادی امیدوار است.

به‌روزترین قیمت لیر ترکیه: تحلیل و پیش‌بینی‌های ارزی

با مراجعه به وب‌سایت عشق لیر، شما می‌توانید به‌روزترین قیمت لیر ترکیه را دریافت کنید. ما با استفاده از داده‌های دقیق و به‌روز، تحلیل‌های کارشناسی را ارائه می‌دهیم تا شما بتوانید با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنید. از نوسانات بازار ارز استفاده کنید و معاملات خود را با اطمینان و امنیت بیشتری انجام دهید. همچنین، پیش‌بینی‌های ما به شما کمک می‌کند تا آینده‌ی ارزی خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

× WhatsApp خرید و فروش لیر ترکیه